Bootstrap Framework 3.3.6

Over a dozen reusable components built to provide iconography, dropdowns, input groups, navigation, alerts, and much more...

Legalizacija, usvajanje i odgajanje dece, gej partneri...

Moderatori: Stripi, Moderators

Korisnikov avatar
By Mademoiselle
#1239996
Pocinje se od najmanjeg uzrasta. Jednostavno detetu uspostavis takav sistem vrednosti, naucis ga da ceni obrazovanj i znanje u zivotu. Pokazes mu zanimljive stvari (uglavnom nije lose da pre skole ume da cita, pise, racuna i tako to), zanimljive knjige, emisije, pokazes mu neke lepe stvari... U suprotnom, ukoliko ga ne zainteresujes do nekog uzrasta od 10 godina, mala je verovatnoca da kasnije hoces.

Treba im pokazati koliko je obrazovanje bitno u zivotu. Ukoliko dete odmalena slusa kako roditelji cene odlicne ucenike, cene ljude sa zavrsenim postdiplomskim ili osnovnim studijama, ljude od imena i karijere, odrastace sa zeljom da jednog dana i samo to bude i neces morati da ga teras.

Sto se tice samog ucenja, ni ja ga nikada nisam volela, ali suvise mi je stalo do sebe same da bih dopustila da imam lose ocene, nemam osnovnu kulturu i znanje, tako da ono sto me interesuje time se bavim, jer ga volim, a ono sto me ne interesuje (sto je tokom skolovanja cinilo veliku vecinu) ucim za ocenu i za to da bih bila informisana.
Korisnikov avatar
By Dina
#1240009
Nisu pomenuti roditelji deteta. Sta je sa njima? Ja mislim da su roditelji tu da se brinu o odgoju deteta a babe, dede, tetke i ostali da se zabavljaju. Evenutalno ako roditelja nema onda ti drugi ljudi mogu da preuzmu neku takvu ulogu. Roditelji su svakako od prvog razreda ili ranije morali da se brinu da li dete uci ili ne i da mu razvijaju radne navike. Tinejdzerski period je mozda najgori period. A svako dete je posebna prica i zbog toga mislim da oni treba da se pozabave time da ga upoznaju i motivisu.

Kod mene secam se da su me stvari zanimale pre i posle tinejdzerstva. Tada sam imala i lakocu u ucenju i interesovanja i radne navike itd. A u tinejdzerskom periodu me je samo zanimala ljubav, izlasci, drustvo, provod, nauka mi je bila na poslednjem mestu. Da su mi rekli da treba nesto kao da postanem to bi mi tek bilo smesno. Jer nisam ni planirala da zivim dosadni zivot odraslih, svidjalo mi se ono "zivi brzo, umri mlad i budi lep les". I pored toga sam bila stalno odlicna i imala najcesce sve petice kao i u ranijem periodu. A to zato sto su bas slobodu roditelji povezali sa izvrsenim obavezama. Znaci dok su petice niko me nista ne pita, dobijam dzeparac, biram sebi drustvo, izlazim... Da nije bilo tako sve bi to doslo u pitanje. Ali ja nikako nisam htela da dodje u pitanje jer me je i ovako nerviralo sto zavisim od roditelja, samo mi je jos falilo da ta zavisnost postane jos veca. Kasnije mi je majka rekla da ona nije bas bila ludo srecna sto sam imala toliku slobodu ali da je procenila da sam ja suvise velika buntovnica i da bih da mi se bilo sta zabranilo to radila u inat, makar i na sopstvenu stetu. Ovako sam ja naizgled imala slobodu a uz to i odgovornost a oni ipak neku kontrolu nad mojim zivotom. Tako da se meni to cini dobar metod, bar za mene je bio, ali slutim da opet mozda ne bi bio za nekog drugog...
Korisnikov avatar
By reveal
#1240015
Inteligentna je. To se vidi po njenom ponasanju, zakljucivanju i raznim jos stvarima. Vrlo je duhovita....
Roditelji su joj razvedeni i podeljena je izmedju njih u smislu da jedan deo nedelje bude kod moje seste, dok drugi deo nedelje (vikend) provodi kod oca. Moja sestra radi sa njom.. domace i slicne stvari. Objasnjava joj. Za oca ne znam kako se ponasa osim da je kririkuje svaki put kad dobije jedan.

Nisam htela da se ova tema razvije u smeru da se stvara njen psiholoski profil i razlog zasto ona nema interesovanja.... Mislim da postoji dosta dece koju jednostavno ne zanima shkola i ucenje i zanimalo me je kako se to preusmerava.
Korisnikov avatar
By jukie
#1240126
Originally posted by reveal
Inteligentna je. To se vidi po njenom ponasanju, zakljucivanju i raznim jos stvarima. Vrlo je duhovita....
Vid, sluh? Neke od gore navedenih stvari (disleksija, ADHD) nisu korelisane sa inteligencijom.
Roditelji su joj razvedeni i podeljena je izmedju njih u smislu da jedan deo nedelje bude kod moje seste, dok drugi deo nedelje (vikend) provodi kod oca. Moja sestra radi sa njom.. domace i slicne stvari. Objasnjava joj. Za oca ne znam kako se ponasa osim da je kririkuje svaki put kad dobije jedan.
Kako se ponaša kada dođe nazad kod majke? Da li postoje razlike u ponašanju i školskom uspehu u slučajevima kada ide u školu petak.popodne/ ponedeljak.prepodne i petak.prepodne/ ponedeljak.popodne? (očekujem da je u drugom slučaju ta dva polu-dana u poznatoj atmosferi kod majke). Moguće je da ne želi da provodi vikende sa ocem, da tamo nema gde da uči, da tamo ima nekih ljudi koji je maltretiraju ili ometaju/dosađuju, ili da joj je tamo lagodan život pa ne želi da se muči. Opet, to je jako mlad uzrast.
Nisam htela da se ova tema razvije u smeru da se stvara njen psiholoski profil i razlog zasto ona nema interesovanja....
Pa verujem, ali bez dijagnoze ne može da se pronađe lek
Korisnikov avatar
By gneeebo
#1240134
(deca i njihove sposobnosti ne postoje samo dok su u ucionici ili sali za fizicko - a cesto postoje iskljucivo van istih),
ne verujem da postoje isključivo van istih
kao i da njenu 'nezainteresovanost' ljudi oko nje konstatuju samo kad je pokaze u odnosu na skolski udzbenik.
Pitanje koje je postavljeno bilo je, citiram, "kako naučiti dete da uči, ili kako naterati dete da uči" a ne "šta da uradim da bude prijatna i draga osoba"
[/quote]

ovo je jedan od kljucnih problema - krajnja i iracionalna identifikacija procesa skolovanja sa ucenjem i sposobnostima uopste - ne verujes da licnosti dece i njihove sposobnosti ponekad (ja bih rekao najcesce) postoje iskljucivo van skole? ja sam, na primer, od 5. do 8. razreda imao izuzetno lose ocene iz fizickog (na polugodistu iz 8. sam imao 1, na kraju godine mi je bila poklonjena neka veca ocena), pa ipak sam bio fizicki spretniji od dosta dece u razredu (ili, cak i da nisam, moje fizicke sposobnosti svakako niko ne bi, van skole, oznacio kao "nedovoljne"). da li ozbiljno mislis da se samo u skoli uci, a da se van skole moze biti samo "prijatan i drag"? ja stavise mislim da iskustvo vecine ljudi govori da ne samo da u skoli nisu nista naucili (osim mozda kako da beze sa casova i kako da prepisuju), vec im je skola cesto i oduzimala vreme (ili ubijala volju) za bavljenje stvarima koje ih zaista interesuju.
"neuspele",
oni koji ne postižu rezultate su neuspešni. Neuspelo se po meni odnosi na pojave i procese a ne na osobe
"disleksicne",
disleksija je zvanično medicinski dokazan poremećaj, i sa disleksičnom decom (ako se na vreme prepozna problem) rade stručnjaci koji uče dete kako da se snalazi u svetu ne-disleksičnih
"hiperaktivne",
ADHD je zvanično medicinski dokazan poremećaj, i sa tom decom bi trebalo takođe posebno da se radi kako bi se simptomi ublažili (i treba da idu na posebnu dijetu bez nekih vrsta veštačkih boja i drugih materija)
"jedva dobre",
jedva dobar je učenik koji ima prosečnu ocenu u školi između 2.50 i npr. 2.75, pošto je dobar uspeh trojka
"problematicne",
problematični su oni koji previše često izazivaju probleme
"nezainteresovane" itd - a sa takvim samodozviljavanjem zaista niko ne moze da uci.
Moji bivši đaci koji su bili disleksični, hiperaktivni, jedva dobri, problematični, niskog koeficijenta inteligencije, mogli su da uče i postizali su odgovarajuće rezultate. Neuspešni i nezainteresovani naravno nisu postizali rezultate
po meni, najvise sto se moze uciniti za nju jeste da joj se iskreno stavi do znanja da nije kraj sveta ako je "jedva dobra".
A po meni treba tražiti pomoć stručnog lica

smatram da niko ne treba na grbaci da nosi tvoju, ili skolinu, ili bilo ciju ideju o tome sta je 'neuspeh' u zivotu, i mislim da bi bilo u najmanju ruku drugarski objasniti nekom da prosek ocena koji znaci "jedva dobar" ne sluzi nikom do samoj skoli. traziti strucnu pomoc zato sto neko ima mali prosek ocena u skoli znaci reci mu: "ne samo da si glup i nesposoban, vec si toliko glup i nesposoban da nisi ni svestan da si glup i nesposoban i da ti je potrebna pomoc ljudi koji su izgradili citavu svoju profesiju upravo na slucajevima poput tebe."
sto se tice "medicinski dokazanih poremecaja", ne moras da mi to navodis jer mi je odvec poznato - samo bih dodao da je i homoseksualnost isto tako bila "medicinski dokazan poremecaj", no mozda hoces reci da je u medjuvremenu nauka toliko napredovala da je napravila potrebne korekcije, te sada homoseksualci nisu vise zrtve psihijatrijskog establismenta, vec samo deca.
jeste, problematicni su oni koji precesto izazivaju probleme, no ne vidim kako je tako jednostavno odluciti ko odredjuje sta je problem, i ko odredjuje ko ga izaziva - drugim recima, ne vidim nista posebno 'prirodno' i 'ocigledno' u tome da tu privilegiju treba predati skolstvu, kao i roditeljima i strucnim licima koji ga opsluzuju.
Korisnikov avatar
By jukie
#1240338
Originally posted by gneeebo
Mislim da je glavni problem u celoj priči što sam napravio pun krug po užarenom ugljevlju apropo školstva i vratio se na početak, tako da imam flešbekove u svim smerovima

ovo je jedan od kljucnih problema - krajnja i iracionalna identifikacija procesa skolovanja sa ucenjem i sposobnostima uopste -
Školovanje i dalje ima veliki uticaj na budućnost svake osobe. Npr. reveal bi volela kada bi sestričina imala bolji uspeh u školi jer misli da je to dobro za nju.

ne verujes da licnosti dece i njihove sposobnosti ponekad (ja bih rekao najcesce) postoje iskljucivo van skole?
U stvari ne verujem da postoje isključivo, tj. kad tad bi zasijale u povoljnoj situaciji. Ne mogu da zamislim da niko nikad ne bi primetio nečije sposobnosti (druga je stvar da li bi pozitivno reagovao na njih! definitivno postoje ludi i zli nastavnici koji rade suprotno zamisli svoje struke) niti da bi ih neko od dece namerno krio (ne znam u čemu bi bila korist u tome.

ja sam, na primer, od 5. do 8. razreda imao izuzetno lose ocene iz fizickog (na polugodistu iz 8. sam imao 1, na kraju godine mi je bila poklonjena neka veca ocena), pa ipak sam bio fizicki spretniji od dosta dece u razredu (ili, cak i da nisam, moje fizicke sposobnosti svakako niko ne bi, van skole, oznacio kao "nedovoljne").
Tu recimo ne znam šta se dešavalo, padaju mi na pamet razne mogućnosti, verovatno postoji jedan ili više razloga.

da li ozbiljno mislis da se samo u skoli uci, a da se van skole moze biti samo "prijatan i drag"?
Ne nego je rečenica na koju je to bio odgovor bila glomazna i čudna i odgovor je ispao takav.

ja stavise mislim da iskustvo vecine ljudi govori da ne samo da u skoli nisu nista naucili (osim mozda kako da beze sa casova i kako da prepisuju), vec im je skola cesto i oduzimala vreme (ili ubijala volju) za bavljenje stvarima koje ih zaista interesuju.
Pa i moje iskustvo sa školovanjem je takvo.

mislim da bi bilo u najmanju ruku drugarski objasniti nekom da prosek ocena koji znaci "jedva dobar" ne sluzi nikom do samoj skoli.
Meni se činilo da je to sasvim jasno svakome i da nije potrebno objašnjavati. (Ne samo pojedinačnoj školi nego celokupnom obrazovnom sistemu)

traziti strucnu pomoc zato sto neko ima mali prosek ocena u skoli znaci reci mu: "ne samo da si glup i nesposoban, vec si toliko glup i nesposoban da nisi ni svestan da si glup i nesposoban i da ti je potrebna pomoc ljudi koji su izgradili citavu svoju profesiju upravo na slucajevima poput tebe."

Tu se ne slažem, tj. mislim da to ne znači to, jer bi to značilo da ako vodiš dete da mu daju protezu za zube to znači "ne samo da imaš ružne zube nego nisi ni svestan koliko ružne zube imaš, i potrebna ti je pomoc ljudi koji su izgradili citavu svoju profesiju upravo na slucajevima poput tebe." i zato nijedno dete ne bi trebalo da ima zubnu protezu. Ili recimo neko ko ima ravne tabane ne bi nikada otišao da dobije korektivne cipele. Ili neko ko ne vidi dobro bi celog života škiljio i saplitao se o stvari dok ga ne bi nešto pregazilo, jer ne bi nikad otišao po sočiva ili naočare jer bi to značilo da je ćoroskop i da mu je potrebna pomoć ljudi koji su izgradili čitavu svoju profesiju upravo na ljudima koji ne vide dobro.

Nema ništa LOŠE u tome da neko ima dobre ocene u školi ako može da ih zaradi. Takođe, ta stručna pomoć u učenju će pomoći toj osobi da razvije sposobnosti neophodne u svakodnevnom životu (čitanje novina i knjiga npr.; vrlo korisno). Recimo da disleksično dete redovno ide na vežbanje čitanja i nauči kako da čita dovoljno dobro da može da sakupi dovoljan prosek ocena i dovoljno dobro uradi prijemne da može se upiše u četvorogodišnju srednju školu koju je prvu navelo na spisku želja (kao što se desilo sa tih mojih dvoje učenika) jer ume da zaključuje i razmišlja, samo ima problema sa čitanjem reči i rečenica, i ne mora da se celog života bavi isključivo manuelnim radom jer je nepismeno. U tome nema ništa loše, i ne treba pljuvati po difoltu sve profesije koje se bave lečenjem i obrazovanjem samo zato što smo ti i ja bili toliko inteligentni da smo uspeli samostalno da se izvučemo iz gliba.

sto se tice "medicinski dokazanih poremecaja", ne moras da mi to navodis jer mi je odvec poznato - samo bih dodao da je i homoseksualnost isto tako bila "medicinski dokazan poremecaj", no mozda hoces reci da je u medjuvremenu nauka toliko napredovala da je napravila potrebne korekcije, te sada homoseksualci nisu vise zrtve psihijatrijskog establismenta, vec samo deca.

samo da napomenem da ti poremećaji ostaju sa osobom celog života, jedino što osoba koja je u pravo vreme primala pravu pomoć-obuku, kada odraste ume i sama da se snalazi jer se seća šta su je učili kada je bila dete (npr. kada taj disleksični nauči kako da čita, to ne mora celog života da mu se ponavlja). Ovom prilikom se (pre ove rečenice) nismo ni dotakli Aspergerovog sindroma, koji je visokofunkcionalni deo autističnog spektra, a kod koga odrasli koji su za vreme detinjstva primali pravu vrstu obuke imaju mnogo srećniji i ispunjeniji život nego što ga imaju deca sa istim sindromom koja moraju da idu u školu i budu u učionici sa drugom decom sa kojom nisu kompatibilna.

jeste, problematicni su oni koji precesto izazivaju probleme, no ne vidim kako je tako jednostavno odluciti ko odredjuje sta je problem, i ko odredjuje ko ga izaziva - drugim recima, ne vidim nista posebno 'prirodno' i 'ocigledno' u tome da tu privilegiju treba predati skolstvu, kao i roditeljima i strucnim licima koji ga opsluzuju.

E tu se sada u priču upliću zakoni, tj. deca moraju po zakonu da idu u školu jer je društvo procenilo da je tako bolje nego da deca u vreme škole budu na drugim mestima (iz raznih razloga, boljih i lošijih). Škola dakle objedinjuje dve stvari: obučava decu da jednog dana rade nešto korisno za društvo, i sprečava decu da smetaju društvu (na dva načina: starija deca mogu da privređuju i time deo odraslih ostaje bez posla; i deca ne mogu da prave nered jer im je tako došlo.

E kada deca već budu u školi, kako bi škola iole funkcionisala postoje pravila i tu je određeno šta je problem, čak se i u zakonu o ocenjivanju pominju neke stavke koje đaci treba da ispune kako bi dobili poene za rad na času (hteli ne hteli te poene).
Korisnikov avatar
By Deksi
#1241268
Hmmm....pa mislim da taj manjak zainteresovanosti za ucenje moze vremenom da se promeni pod uticajem okoline,sazrevanjem,menjanjem dozivljaja stvari te devojcice itd...

Ja recimo celu osnovnu nista nisam uchio,provlacio se kao odlican uchenik zbog toga sto su roditelji imali veze i kesh,bezao sam nonstop iz skole,izbegavao radjenje domacih zadataka i sl.

U gimnaziji sam uchio kampanjski za pojedine predmete i njih bih stvarno nauchio,umeo bih da sednem i po 7,8sati ucim za neki kontrolni...ali opet bilo je stvari koje nisam ni takao jer me mrzelo,uz to se josh uopste nisam pojavljivao u skoli ali sam dobijao relativno solidne ocene.

Sad evo treba da pocnem sa faxom,na svu srecu nema predmeta koje ne volim tako da mislim da ce mi biti lakse da savladam sve to.

Ne znam ali bar u mom slucaju kako postajem stariji i polako stichem neka iskustva pocinje da me zanima sve vise stvari.
Korisnikov avatar
By Azdaja
#1241276
Batinu i udri :lol: salim se...


ON Paznja,strpljenje i upornost i nagradi je za trud ofkors ...;)
Korisnikov avatar
By Wilhelmina
#1264438
Mislim da se od prvobitne teme itekako odlutalo.
Ipak se radi o detetu koje ima 11-12 godina, sto znaci da je u pubertetu, sto je sam po sebi jako nezgodan period, pa je za ocekivati da ti malo popuste ocene i paznja.
A ako se radi o hronicnoj nezainteresovanosti, koja je i ranije bila prisutna, onda je stvar ozbiljna... Secam se da smo mi i pre polaska u skolu radili razne testove, izlazili napolje sa vapitacicom i radili vezbe, ucili o svetu oko nas, i nekako navikli na taj saznajni proces. Da, mnoge stvari te ne interesuju, ali su oko tebe, i jednom ce ti mozda biti potrebno da ih znas. U motivaciji ogromnu ulogu igraju roditelji, kao sto je rekao REI, jer ako kod njih ona nailazi na ravnodusnost i nemotivisanost, kako prema njoj tako i premanjihovim obavezama, velika je verovatnoca da sledi los primer i njime se povodi.
Ja sam recimo jako protiv toga da se pred decom, a pri tome mislim na sve one koji jos nisu zavrsili srednju skolu, uopste naklapa o tome gde lezi para, posebno u Srbiji. Uzasan je uticaj srpskih medija, pokazivanje svima kako ipak ima 'leba bez motike, kako i neke NKV radodajke nose zlato i zive u vilama isl. Doduse, i nas je uciteljica plasila da cemo biti cistacice i prodavacice na pijaci ako ne znamo padeze, sto je opet druga krajnost. Ucis da bi radio ono sto volis. u osnovnoj ucis da odes u sto bolju srednju, tj. da mozes da biras gde ces se dalje skolovati, a kasnije, ako te nesto bas zanima, ucis da budes dobar u svom poslu ili da se dalje skolujes.
long long title how many chars? lets see 123 ok more? yes 60

We have created lots of YouTube videos just so you can achieve [...]

Another post test yes yes yes or no, maybe ni? :-/

The best flat phpBB theme around. Period. Fine craftmanship and [...]

Do you need a super MOD? Well here it is. chew on this

All you need is right here. Content tag, SEO, listing, Pizza and spaghetti [...]

Lasagna on me this time ok? I got plenty of cash

this should be fantastic. but what about links,images, bbcodes etc etc? [...]

Swap-in out addons, use only what you really need!